Hej och välkommen till "Washologi by Viktoria".

Jag var mitt i livet med heltidsjobb, mamma till mina fyra söner och renovering av huset var i full gång när tanken om Washologi föddes. Det var tvättstugans tur att få sig en ansiktslyftning när jag tyckte att det saknades något på hyllan i handeln. Där man köper kläder och heminredning borde man kan kunna köpa tvättprodukter, både med snygg design, ett trovärdigt miljötänk och självklart effektiva och koncentrerade. Jag började inhämta information och tog kontakt med olika tillverkare och startade sedan upp processen med allt från sortiment till dofter, design, etiketter, innehåll, och hemsida. Ett år senare lanserade jag med förväntansfullt pirr i magen, mitt egna märke "Washologi", det var i Augusti 2014 under Formexmässan. Produkterna var då endast en provkollektion men vilken lycka det var, då jag fick 16 butiker som återförsäljare. Sen har det varit så spännande ,utvecklande och lärorikt, men även extremt tufft med stora utmaningar längs vägen. Hela tiden har jag haft med mig min morfars ord, "man kan bara göra sitt bästa sen kan man inte göra mer." Dessa ord och mina föräldrars inställning till att det inte är farligt om man misslyckas och att man ska våga prova, har nog gjort att jag inte varit så rädd att ge mig in i denna, helt nya värld, i en inte helt så enkel bransch. Jag hoppas att även du ska uppskatta kombinationen design, effektivitet och miljö. Helt enkelt en närproducerad och personlig vardagslyx! Viktoria


WASHOLOGI – ”läran om tvätt”  är en produktserie med klädvård som tagits fram utifrån en idé och en marknadsundersökning om tvättvanor.

 

Marknadsundersökningen visade att den egenskap som flest personer tycker är viktigast för tvättmedel är effektivitet och att det är doft och funktion som är viktigast för mjukmedel. Många påpekade att syntetkläder, skjortor och träningskläder luktade unket/svett efter tvätt i 40 grader. Dessutom ansåg en stor andel att snygg design på förpackningarna vore ett plus då de tycker att de produkter som finns på hyllorna idag ser ganska konservativa och tråkiga ut. Alla tillfrågade skulle välja ett miljöanpassat tvättmedel  om de hamnade i en valsituation.

 

DET ÄR NU WASHOLOGI KOMMER IN I BILDEN

Vi vill med Washologi erbjuda en serie med genomtänkta, trovärdiga och personliga produkter baserade på sunda värderingar och ett hållbarhetstänk. Washologi är en kombination av effektivitet, design och ett tydligt doftspråk. Vi vill att dofterna ska väcka känslor såsom:

 

 

   SPORT– Jasmin, är fräsch och lättsamt blommig.

   HARMONI– Lavendel, känd för sina lugnande och balanserande egenskaper.

   LÄNGTAN– Bomullsblomma, mjuk och naturlig är doften som är en storsäljare i Sverige och världen.

   VÄLBEHAG– Mimosa en mjukt blommig och rogivande doft

   HONOM- Bergamott, citrusfräsch och maskulint sportig doft med basnot av sandelträ

    HENNE- Liljekonvalj, ljuvligt doftande av denna vackra blomma, som en sommaräng

 

 

"När du väljer Washologis produkter ska du veta att det du använder är resultat av vårt mål att erbjuda högsta kvalitet, snyggt förpackat med ett miljötänk så bra som möjligt. Vi vill att detta ”måste område” att tvätta ska vara lite roligare. Det ska kort sagt vara enkelt att göra ett bra val!"

 

 

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.